Vedder & Vedder

Gepersonaliseerde sieraden veroveren Europa
 

Nederlandse tweeling geven sieraden een speciale betekenis

Chantal-1500x1000

Doelen

  • Social engagement inzetten voor e-commerce
  • Social ad campagnes met branded content opzetten
  • Online omzet flink verhogen
  • Maximale ROI behalen uit mediabudget

Aanpak

  • Gehele e-commerce funnel tracken
  • Set up van alle relevante platformen, inclusief Facebook Pixel, Google Analytics etc.
  • Advertentie content strategie
  • Meest effectieve doelgroepen vinden
  • Inzet multi layered retargeting strategieën
  • Cross channel advertising strategie: Facebook, Instagram, Google Search, Display, Pinterest
  • Analyse & optimalisatie e-commerce funnel

Resultaten

  • 100% omzetgroei, 3 jaar op rij
  • Vedder & Vedder is een zeer bekend en geliefd merk binnen de doelgroep
  • Online is de grootste bron van inkomsten
  • In 2020 zijn de eerste online sales in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk gerealiseerd

Vedder&Vedder is een Amsterdams sieradenmerk van de tweelingzussen Anne en Esther Vedder. Zij ontwerpen mooie sieraden die je kunt personaliseren door vingerafdrukken, initialen of een persoonlijke boodschap te graveren.

In de zomer van 2016 vroeg Vedder&Vedder ons om hun te helpen met hun online marketing. Ze hadden toen al aardig wat volgers op social media, vooral op Instagram. Ze hadden echter nog geen plan om de liefde voor hun merk om te zetten in online omzet.

"Aan het begin van het jaar maken ze steeds een marketingplan en een prognose. Wij vinden het best knap dat ze altijd zo dicht bij de uiteindelijke omzet in de buurt zitten!"

Strategie

We zijn begonnen met verschillende experimenten op Facebook en Instagram om de beste doelgroep te vinden. We kwamen erachter dat beide kanalen een waardevolle plek hebben in de online marketingstrategie. Voor retargeting gebruiken we Adwords Search, Dynamic Display, Emailmarketing, (abandoned shopping cart emails), Pinterest, Facebook & Instagram.

We kwamen erachter dat Vedder&Vedder producten gewilde cadeaus zijn voor Valentijnsdag, Moederdag en Kerst. In de marketing strategie besteden we extra aandacht aan deze momenten met speciale campagnes.

Optimization

Met behulp van A/B testen en een grondige analyse van data in Google Analytics en Hotjar hebben we een aantal verbeterpunten kunnen identificeren. Ondanks de enorme groei in websiteverkeer is de conversieratio in de webshop ook toegenomen.

"Met de hulp van Wrkt zijn we de afgelopen jaren flink gegroeid, van gepassioneerde start up naar een merk met internationale ambities. Hun online campagnes en conversieoptimalisaties hebben daar een belangrijke rol in gespeeld."

Toekomstplannen

Na het succes in Nederland heeft Vedder&Vedder nu de ogen gericht op internationale markten. We zijn ervan overtuigd dat de toekomst nog vele successen voor de ambitieuze tweeling in petto heeft en staan klaar om ze bij te staan als hun digital marketing partner.

""We vinden het ook fijn dat ze kritisch meedenken over advertentie content en wat het beste werkt voor ons merk.

Als we iets willen weten dan krijgen we vrijwel meteen antwoord. Wij houden van snel schakelen, dus dat werkt erg prettig voor ons!"

- Anne & Esther Vedder, founders Vedder&Vedder

Heb je vragen?

Neem contact met ons op. We helpen je graag!

Meer weten? We helpen je graag!

Other cases