Brinckers

Fietsenwinkel.nl lanceert eigen premium fietsenmerk

BRETAGNE_NM_125

Doelen

  • Creëer online strategie voor private label Brinckers
  • Creëer business case met online media planning
  • Creëer social ads en SEA strategie

Aanpak

  • Volledige marktanalyse Nederlandse markt
  • Analyse van huidige aanpak en resultaten
  • Strategiesessies
  • Strategisch plan, prognose en business case
  • Onderzoek media inkoop
  • Uitgebreid keyword onderzoek

Resultaten

  • Compleet online marketing plan
  • Media budget en traffic prognose
  • Business case voor 12 maanden

Fietsenwinkel.nl is een van de grootste fietsenverkopers in Nederland, met alle bekende merken in hun assortiment. Recentelijk hebben ze een eigen fietsenmerk gelanceerd: Brinckers, met een selectie hoge kwaliteit fietsen en e-bikes. Ze zijn van plan om de komende jaren een groot marktaandeel op te eisen.

Om dit voor elkaar te krijgen hebben ze een uitgebreid online marketingplan nodig, met:

  • Social media advertising strategie, contentplan, remarketingstrategie, targeting aanbevelingen
  • Tracking setup: o.a. Google Analytics, Facebook Pixel, Google Tag Manager
  • A/B testing plan
  • Keyword onderzoek, SEA campagnes
  • Display retargetingstrategie
  • SEO aanbevelingen
  • E-mailmarketing strategie
  • Business case, met omzetprognose, ROI, mediabudget

We hebben een compleet marketingplan voor ze uitgewerkt voor een periode van 12 maanden. Dit plan werd uitgevoerd door hun in-house marketing team.

Andere cases