Targeting opties op LinkedIn

De belangrijkste onderscheidende factoren van het adverteren op LinkedIn zijn de targeting mogelijkheden. LinkedIn maakt het targeting op basis van beroep mogelijk, in tegenstelling tot andere sociale media waar de focus op persoonlijke levensstijl ligt. Gebruikers worden gestimuleerd om hun profiel up-to-date te houden, voor persoonlijke branding, om beter te kunnen netwerken en om relevante openstaande vacatures onder de aandacht te brengen.

Met LinkedIn is het mogelijk om bijvoorbeeld thought leaders, besluitvormers en leidinggevenden te bereiken of gebruikers te targeten op basis van hun functietitel, bedrijf, bedrijfstak, ervaring en meer. Hieronder vind je een overzicht over de verschillende target mogelijkheden van LinkedIn.

Om te beginnen kun je met Interesse Targeting leden van LinkedIn groepen te targeten, deze zijn vaak gerelateerd aan een vakgebied of aan de skills van de leden.

Daarnaast kun je met Persona Targeting belangrijke segmenten zoals werkzoekenden, opinieleiders of zakenreizigers bereiken. Deze manier van targeting kun je weer combineren met andere criteria om de ideale doelgroep samen te stellen, zoals IT-beslissers, CEO’s, toekomstig werkzoekenden, eigenaren van kleine bedrijven, etc.

Website Retargeting is een andere interessante optie, waarmee je first-party data gebruikt om aangepaste doelgroepen op te bouwen op basis van de bezochte websitepagina’s. Die kun je vervolgens op maat gemaakte ad content laten zien. 

Daarnaast kun je met Contact Targeting persoonlijke contact lijsten uploaden en deze gebruiken voor een campagne of om een “Lookalike Audience” te creëren.

Met Account-Based Marketing (ABM) kun je een lijst met doelbedrijven uploaden die LinkedIn matcht met de meer dan 8 miljoen bedrijfspagina’s op het platform. Hier kun je vervolgens een campagne op draaien.

Neem contact met ons op voor meer informatie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *