De Facebook Pixel is essentieel voor jouw online marketing

Wat is de Facebook pixel?

De Facebook-pixel is een hulpmiddel waarmee je de effectiviteit van je advertenties meet, inzicht krijgt in de acties van mensen op je website, de prestaties van campagnes verbetert en doelgroepen kunt opbouwen voor remarketing.

Waarom heb je als e-commerce brand de Facebook pixel nodig?

Met de Facebook pixel breng je de hele customer journey in kaart, van de eerste interacties met je Facebook- en Instagram advertenties tot de daadwerkelijke aankoop en de Life Time Value van klanten. De verzamelde gegevens gebruik je om de resultaten van campagnes te meten en optimaliseren.

Tegelijkertijd bouw je doelgroepen op met mensen in verschillende stadia van hun aankooptraject. Die kun je vervolgens targeten met advertenties die relevant zijn voor die specifieke fase. Een effectieve manier om je advertentiestrategie te verfijnen.

Retargeting & dynamische ads

Webshops kunnen de Facebook-pixel inzetten om gebruikers die interesse hebben getoond in bepaalde producten, opnieuw te targeten. Ze kunnen bijvoorbeeld websitebezoekers targeten met dynamische advertenties die het exacte product dat ze op de website hebben bekeken laten zien. Een zeer gepersonaliseerde benadering van adverteren.

De Facebook Pixel en conversieoptimalisatie

Na de implementatie van de Facebook-pixel heb je toegang tot verschillende nieuwe advertentietools en -technieken. Een van de krachtigste is het optimaliseren van advertenties voor conversies. Het algoritme van Facebook gebruikt de gegevens die het van de pixel ontvangt om je advertentie te tonen aan mensen voor wie de kans groter is dat ze een door jou gewenste actie uitvoeren op je website. Op deze manier kun je de conversie in alle stappen van de e-commerce funnel verhogen.

Hoe installeer je de Facebook Pixel

De pixel bestaat uit een paar regels code die je in de header sectie van je website plakt. Hierdoor kan Facebook informatie van je website ontvangen. Door cookies te plaatsen kan Facebook gebruikers volgen tijdens hun interactie met uw website en uw advertenties op Facebook, Instagram en andere Facebook-partners.

Er zijn drie manieren om de pixel te installeren: via Partner-integratie, handmatig of door instructies naar je webontwikkelaar te sturen.

Vervolgens kun je standaard- of custom evenementen aanmaken en deze toevoegen aan de pagina’s of acties die je op je website wilt bijhouden, zoals een klik op de ‘add to cart’ button of het laden van de thank you page.

De Facebook Pixel is een krachtige tool die je helpt om meer uit je advertentiebudget op Facebook en Instagram te halen. Heb je hulp nodig om alles uit je advertentiebudget te halen op Facebook en Instagram? Neem contact met ons op voor meer informatie!

Share this story: